FASHION-FILM-CRUSH

מאת: לירז

אני גרופית אמיתית כשזה נוגע לשילוב של וידאו ואופנה. למה ? כי זה הכי קרוב לאומנות שיש, במובן הכי חיובי של המילה.
נכון שהוידאו נוצר מלכתחילה כדי לשרת מטרה מסויימת – מטרה כלכלית.
אבל בין אם הסרט נוצר כדי להאדיר ולהעצים את ערך המותג שעליו הוא נשען ובין אם המטרה היא הצגה של קולקציה חדשה, בסרטים האלה תמיד יש חופש אומנותי עצום.
אלה לא סרטי הפרסומת שבאים למכור לנו אבקת כביסה או טבליות למדיח.
המסר כאן תמיד ייהיה מעודן יותר, מכיוון שהסרטים האלה לא באים למכור לנו כלום. הם באים לחזק את ה-DNA של המותג.
ומכיוון שכך, היוצרים שלהם יכולים להלך בחופשיות על התפר שבין האמנותי למסחרי.
הסרטים האלה כן צריכים לשרת מטרה, אבל יש ליוצרים שלהם מרחב כל כך גדול לנוע בתוכו, שלרגע אפשר לשכוח שאנחנו צופים בסרט פרסומת ולא ביצירת אמנות.
זה בדיוק המקום שמעניין אותי – המתח הדק הזה בין אמנות נטו, כלומר -יצירה שחפה מכל מטרה ושיקולים זרים,
לבין המרחב האמנותי הכל כך משוחרר וחסר חוקים שיש בסרטים מהסוג הזה – שהם סרטי פרסומת לכל דבר.
זה קצת דבר והיפוכו, אמנות ופרסומת, אבל המציאות מוכיחה שהסרטים האלה מצליחים לעמוד בזכות עצמם.
יצירות קטנות שמגיעות למרחב הפתוח והאינסופי של הרשת, ולא מבקשות להן קהל שיגיע לראות אותן בחלל הסטרילי של המוזיאונים והגלריות לאומנות – מרגשות אותי הרבה יותר מוידאו ארט. הן חוגגות את היופי ולא מתנצלות עליו, הן נעשות על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומן, יש להן קהל שיודע להעריך אותן ולהתמוגג מהן – ולא נראה שהן סובלות מרגשי נחיתות לעומת אחיותהן האומנותיות.

הסרט הזה, שהוא כולו הפקה צרפתית בניצוחו של Bruno Aveillan הוא יצירה מהפטנת בעיניי, שמדגימה בדיוק איך למרות שמדובר במותג איפור אף אחד לא מדבר בשבחו של שום מוצר.
החגיגה האמיתית כאן היא של צבע, של קצב, של מרקמים וטקסטורות.
אני התאהבתי מהפריים הראשון, מקווה שגם אתם.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s